Egyre népszerűbb az elektromos mobilitás Hollandiában, emelkedett az elektromos kerékpárt használók aránya, hogy az elektromos céges autók által megtett kilométerek száma is először haladta meg a dízelüzemű járművekét - közölte a RAI és a Bovag holland közlekedési szövetségek közösen készített jelentését ismertetve a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál pénteken.
Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)
A jelentés szerint Hollandiában töretlenül emelkedik a kétkerekű mobilitás népszerűsége, a kereskedők minden évben több kerékpárt, mopedet és 50 köbcentiméteresnél nagyobb motortérfogattal rendelkező motorkerékpárt adnak el. A kétkerekű közlekedési eszközök száma idén 26,2 millióra emelkedett, ebből jelenleg mintegy 24,1 millió kerékpár jut a közel 18 milliós lakosságra. A napi használatban lévő kerékpárok számra 14 év alatt mintegy kétmillióval emelkedett – jegyezték meg. A tájékoztatás szerint tavaly a hollandok összesen 19,1 milliárd kilométert tettek meg kerékpáron, ami személyenként átlagosan 1065 kilométert jelent. Tíz évvel ezelőtt ez az adat 902 kilométer volt. A kilométerek számának növekedése a jelentéstevők szerint összefügg a nagyobb távolságok megtételére használt elektromos kerékpárok számának növekedésével.
A tavaly vásárolt 804 ezer új kerékpár mintegy 56 százaléka volt e-kerékpár, amelyből 453 219-et adtak el Hollandiában. Az elektromos kerékpárok átlagos ára 1815 euró (mintegy 720 ezer forint) az országban – tájékoztattak.
Megjegyezték, a kerékpározás népszerűsége annak is betudtató, hogy hosszabb időtávban megfizethetőbb, mint a tömegközlekedés vagy az autó. Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek a jelentéstevő szervezetek szerint. A jelentésből kiderült az is, hogy a robogók, azaz az 50 köbcentis vagy annál kisebb térfogatú motorral felszerelt motorbiciklik értékesítése tavaly valamelyest visszaesett, ami – véleményük szerint – részben a kötelező bukósisak-viselés bevezetésének a következménye. Az eladások számának csökkenése ellenére tavaly közel 35 ezer új robogót értékesítettek, amelyek 42,4 százaléka volt teljesen elektromos hajtású.
Az 50 köbcentiméteresnél nagyobb motorkerékpárok értékesítése ugyanakkor 13 százalékkal, 17 472-re nőtt tavaly, ami – mint kiemelték – 2000 óta a legmagasabb szám. Hollandiában tavaly mintegy 800 ezer 50 köbcentisnél nagyobb motorkerékpárt regisztráltak, ezzel a hollandiai motorkerékpár-flotta minden idők legmagasabb szintjét érte el – írták. Különösen a fiatalok mutatnak érdeklődést a motorkerékpárok iránt, a 18-25 éves korosztály 30 százalékkal vásárolt több új motorkerékpárt 2023-ban, mint a megelőző évben. A hírportál közölte azt is, hogy a CBS holland statisztikai hivatal tájékoztatása szerint az elektromos mobilitás az autósok körében is egyre népszerűbb. Tavaly az elektromos céges autók által megtett kilométerek száma először haladta meg a dízelüzemű járművekét. A céges autót vezetők tavaly 5,9 milliárd kilométert tettek meg, amíg a dízel- és hibriddízel-üzemű járművekkel közlekedők 3,6 milliárdot. Az éves autóhasználat Hollandiában 2023-ban 4,3 százalékkal nőtt az előző évhez képest, de 1,4 százalékkal még mindig elmarad a koronavírus-járvány 2020-es európai megjelenése előtt, 2019-ben regisztrált szinttől – tették hozzá.