Öko-drive

Az EU elvetette az elektromos autókra kivetett vámok elkerülésére irányuló kínai javaslatokat

Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Olof Gill elmondta, hogy a testület megvizsgálta, hogy e kötelezettségvállalásokat hatékonyan nyomon lehetne-e követni, és azt, hogy az ajánlatok megszüntetnék-e az EU által túlzottnak tartott kínai állami támogatások jelentette előnyöket. Jóllehet a szóvivő hangsúlyozta, hogy a javaslatok tartalma bizalmas, leszögezte: azok egyike sem felelt meg a feltételeknek.

“Nyitottak vagyunk mindazonáltal a tárgyalásokra” – tette hozzá, aláhúzva, hogy “minden, Kína részéről érkező ajánlatnak összhangban kell lennie a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) vonatkozó jogszabályaival és érintenie kell a támogatások ügyét is”.

Elmondta azt is, hogy szeptember 19-én Valdis Dombrovskis, az EU kereskedelempolitikáért felelős biztosa Brüsszelben egyeztet Vang Ven-tao kínai kereskedelmi miniszterrel. A kínai villanyautó-gyártók állami támogatások révén szerzett versenyelőnyét az EU ideiglenes büntetővámokkal csökkenti. Kérdésre a szóvivő kitért az Ukrajna által szankcionált Lukoil orosz olajvállalat ügyére is, leszögezve, hogy a bizottság szorosan figyelemmel követi az olajszállítások ügyét és folyamatos kapcsolatban áll Szlovákiával és Magyarországgal, valamint Ukrajnával és Horvátországgal is. Azt mondta, arra a következtetésre jutottak, hogy az olajellátás biztonsága nincs veszélyben. “Ukrajna megerősítette, hogy a Lukoil az egyetlen, büntetőintézkedéssel sújtott vállalat, az olajszállítók pedig folytathatják tevékenységüket ukrán területen” – jelentette ki Gill, hozzátéve: “nem a Lukoil Magyarország és Szlovákia egyetlen olajszállítója”.