Megérkeztek a Tesla régóta várt Cybertruckjának első darabjai.
Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)
Megkezdődött a régóta várt Tesla Cybertruck leszállítása. A vállalat november 30-án egy nagyszabású rendezvény keretében adott át 10 sorozatgyártású példányt, egyben új részleteket árult el a járműről. A Cybertruck akár 845 lóerőt is elérhet a hárommotoros összkerékhajtású, Cyberbeast névre keresztelt változatban, a kétmotoros összkerékhajtású változat pedig 600 lóerővel büszkélkedhet. Az erősebb változat 2,6 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára. A pickup akár közel 5000 kilogrammot is képes lesz vontatni, és 1100 kilogramm hasznos teherbírású lesz, írja a – írja a Motor1. A hátsókerék-hajtású változat átszámítva mintegy 21 millió forintért érhető el, de csak 2025-ben lesz megvásárolható. A jövőre érkező kétmotoros teherautó nagyjából 28 millió forintról indul, míg a hárommotoros Cyberbeast opcióért 35 milliót kell fizetni.
A pickup jellegzetes fémlemezét igen ellenálló, rozsdamentes acél szuperötvözetből készítik, amelyet Elon Musk szerint nem kell festeni, és nem korrodálódik az idő múlásával. A Cybertruck alváza és szerkezete állítólag nagyobb torziós merevséget biztosít, mint a McLaren P1 hiperautó, az akkumulátor alacsonyan történő elhelyezése pedig azt jelenti, hogy a pickup baleset esetén kis valószínűséggel borul fel. A jármű teer-by-wire rendszerrel kapható, a kocsi sebességétől függően változtatja a kerekek dőlésszögét. Musk szerint a Cybertruck 11 méteres fordulóköre kisebb, mint amennyit a Tesla Model S tud felmutatni. Autópálya sebességnél a hátsó kerekek az elülső kerekekkel fázisban fordulnak majd el, hogy segítsék a stabilitást.
Bár valamikor 2025-ben egy egymotoros hátsókerék-hajtású változatban is kínálják majd, a Tesla Cybertruck kezdetben csak összkerékhajtással lesz kapható. A négysarkos légrugózás 43 centiméteres hasmagasságot biztosít a pickupnak, a sík alváz pedig segít megelőzni az akadályokon való fennakadásokat. Az első és a hátsó differenciálművek zárhatóak, a hátsó pedig aktív nyomatékvektorozással rendelkezik a manőverezhetőség és a tapadás javítása érdekében.
Kép: tesla.com