A Hyundai dél-koreai autógyártó konszern a drágább modelljei növekvő népszerűségének köszönhetően a harmadik negyedévben növelte bevételét és nyereségét a honlapján publikált eredménybeszámoló szerint.
A nettó nyereség 134 százalékkal 3,3 ezer milliárd wonra (mintegy 2,3 milliárd euró) emelkedett az előző évhez képest. Az értékesítési árbevétel 8,7 százalékkal emelkedett egy év alatt 41,0 ezer milliárd wonra. A működési eredmény 3,822 ezer milliárd won lett, 146,3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A negyedévben a Hyundai 1,046 millió autót adott el, 2 százalékkal többet az egy évvel korábbi 1,025 milliónál. Az idén eladott autók 54,7 százaléka SUV modell volt, míg tavaly 50,6 százaléka. A Genesis luxusmárka részaránya az idén 5,1 százalék volt, a tavalyi harmadik negyedévben pedig 4,9 százalék. A Hyundai elsősorban a magasabb árfekvésű SUV és luxusmárka modellek piaci sikerére, valamint kedvező devizaárfolyam-hatásokra vezeti vissza bevételének és nyereségének harmadik negyedévi növekedését.
Elektromos és hibrid-elektromos autóból 169 ezret értékesített a harmadik negyedévben a Hyundai, 33 százalékkal többet az egy évvel korábbi 127 ezernél. A teljesen akkumulátoros elektromos autók értékesítése az összes értékesítés 6,3 százalékát adta az idén, tavaly pedig 5,1 százalékát. A hibrid-elektromos autók részesedése az idei harmadik negyedévben 8,5 százalék volt, a tavalyi harmadik negyedévben 5,7 százalék. A Hyundai bizakodó üzletmenetének további alakulását illetően is, mivel erős kereslet tapasztalható a Genesis modellek iránt. A globális bizonytalanságok, a kamatlábak ingadozása és az emelkedő infláció ellenére is a cég nyereségességének a javulására számít.