Az elődje kapacitásának ötszörösét, míg teljesítményének hatszorosát kínálja a Tesla új, házon belül kifejlesztett 4680-as akkumulátorcellája.
A méretei alapján elnevezett – 46mm széles és 80mm magas – cellák a megszokottnál jóval nagyobbak, ami hőkezelési problémákat vonz magával, ám a Teslának egy ügyes új dizájnnal elvileg sikerül majd kordában tartani a cellák hőmérsékletét, írta a teslasok.hu. Az új cellákból a Tesla szerint 16%-kal magasabb hatótávot ígérő akkumulátorcsomagokat sikerül majd összerakniuk, mint az eddigiekből, a kilowattórákra bontott költségek pedig 14%-kal redukálódnak.
A teljes nevén Tesla 4680-as akkumulátorok tömeggyártását Elon Musk, a gyártó főnöke szerint 2022-ig biztosan nem kezdik majd meg, ami a Cybertruck, Semi és a Roadster programra lesz befolyással. A márka ugyanis a házon belül megtervezett és a jövőben gyártásba kerülő új cella érkezése mellett nem szakít majd az eddigi beszállítóival, hanem éppen ellenkezőleg, emelnek a megrendeléseken, de előreláthatóan a jövőben hiánycikk lesz az akkumulátor, a Tesla pedig elejét veszi a beszállítói gondoknak.