Egy autó eladásához szükséges idő számos tényezőtől függ, többek között a jármű típusától, helyétől és az aktuális piaci helyzettől. A megfelelő évszak kiválasztása szintén segíthet az autó gyorsabb eladásában. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég ezúttal a járműeladás legjobb időpontjának kiválasztásához ad néhány tanácsot, hogy jobb áron tehesd pénzzé az autódat.
Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)
Tavasszal virágzik a használtautó-piac A sofőröknek nem érdemes kapkodniuk, hogy a hideg évszakban hirdessék meg a járművüket. Úgy tűnik, jobb, ha várnak, és az autót legkorábban márciusban adják el (éves átlagban a carVertical autótörténeti jelentéseinek 8,2%-át ebben a hónapban kérik le). Áprilisban ez az arány 8,4%, májusban 8,5%, ami arra utal, hogy tavasszal nagyobb a kereslet, mint a téli hónapokban. Sokan, akik autóvásárlást terveznek, az év melegebb időszakában hozzák meg a döntést a vásárlásról, hogy ne kelljen kedvezőtlenebb körülmények között vezetniük.
„Tavasszal könnyebb vezetni, mivel hosszabbak a nappalok és kevesebb a veszélyforrás, például nedves vagy havas útburkolat. A kezdő sofőrök eleinte szívesebben közlekednek biztonságosabb környezetben, és ez is hatással van a keresletre” – magyarázza Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.
A nyár vége és az ősz eleje szintén megfelelő időszak a járműeladásra. A cég adatai szerint a carVertical vásárlói a legtöbb előzményjelentést augusztusban (9,1%) és szeptemberben (8,9%) kérik. Ez nem meglepő, mivel a sofőrök jó része még a téli szezon beállta előtt szeretnének hozzájutni egy autóhoz.
Nagyon fontos az időzítés
A megfelelő időzítés segíthet a jármű gyorsabb és magasabb áron történő eladásában. Ha kisebb a kereslet, az eladók gyakran kénytelenek alkuba bocsátkozni és engedni az árból. Egy kabriót eladni a tél közepén például meglehetősen nehézkes lehet – ezek az autók jellemzően tavasszal és nyáron vonzzák a vásárlókat. A terepjárók és az összkerékhajtású járművekre ellenben télen is folyamatosan van kereslet, mivel a vásárlók gyakran keresnek biztonságosabb, jobb tapadású autót.
„A tél megfelelő alkalom lehet egy jármű megvásárlására, de nem tökéletes idő az eladásra. A szezonális kereslet gyakran a vevő érdeke felé billenti a tárgyalási mérleget, mivel egyes járművek a téli hónapokban akár további karbantartási és tárolási költségeket is igényelhetnek” – magyarázza Buzelis.
Az ünnepi időszakban az emberek többsége elhalasztja a nagyobb összegű vásárlásokat
Autóeladás szempontjából a december és a január számít a leggyengébb hónapnak. Mivel sokan inkább az ünnepi kiadásokra teszik félre a pénzt, kevésbé gondolkodnak komolyabb költésekben. A karácsonyi szezon után viszont az emberek többségének időre van szüksége ahhoz, hogy rendezze az anyagi helyzetét és újra elkezdjen spórolni, ebből következik, hogy kevesebb a tranzakció a használtautó-piacon.
A gazdasági helyzet is nagy hatással van a fogyasztói bizalomra. A recesszió, az infláció vagy bármilyen gazdasági bizonytalanság idején az emberek elhalasztják a nagyobb kiadásokat, például az ingatlan- és járművásárlásokat. A carVertical adatai szerint a decemberi autótörténeti jelentések az éves lekérések mindössze 7,6%-át teszik ki. Buzelis azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy egy jó állapotú, tiszta
előéletű használt autó gyorsan elkelhet, hiszen a megfelelően karbantartott járművek iránt minden eddiginél nagyobb a kereslet. Azzal is segíthetjük az autónk gyorsabb eladását, ha a potenciális vásárlók megtekinthetnek egy friss járműtörténeti jelentést, ezzel ugyanis megalapozhatjuk az átláthatóságból fakadó bizalmat.