Bár az elektromos autók jellemzően drágábbak a hasonló, hagyományos meghajtásúaknál, a kötelező biztosításuk átlagdíjait tekintve ez az eltérés alig látszik. Ebben szerepet játszhat, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész van, mint a hagyományos autókban - derül ki a Netrisk Magyarország biztosításközvetítő társaság szerdán közölt legfrissebb elemzéséből.
Idén alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja, míg a benzineseké megközelítette a 48 ezret, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot – közölte a Netrisk. A Netrisk felidézte: egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az újautó-piaci eladásokból az elektromos autók. Az idei első negyedévben az uniós piacokon forgalomba helyezett autók 13,9 százalékát adták a tisztán elektromos autók, szemben az egy évvel korábbi 11,4 százalékkal. Magyarországon kisebb mértékű a növekedés, 5,5 százalékról 5,7 százalékra nőtt a villanyautók részesedése. Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója a közleményben megjegyezte: bár az elektromos autók térnyerése jól látszik az európai és magyarországi adatokon is, az autóbiztosításoknál még visszafogott a részesedésük. A magánszemélyek által a Netrisken idén megkötött kötelező felelősségbiztosításoknak 4,3 százalékát adták az alternatív hajtású autók. Ezekből a hibrid és villanyautók aránya több mint 3 százalék volt.
A Netrisk adatai szerint az idén villanyautókra kötött kgfb-szerződések 14 százaléka 0-50 kilowattos teljesítményű autókra szólt. Az 50-100 kilowattos autók részesedése 41 százalékos, a 100-180 kilowattosoké több mint 34 százalék. A 180 kilowattnál erősebbeké pedig meghaladta a 10 százalékot. A cascobiztosításoknál az idén megkötött szerződéseket tekintve a benzineseknél az átlagos cascodíj majdnem 135 ezer forint, a dízelekre majdnem 146 ezer forint, a villanyautóknál 118 ezer forint alatti összeget mutat a statisztika. A hibridek cascója viszont átlagosan majdnem 156 ezer forint – derül ki a Netrisk tájékoztatásából.