Környezetvédelem

Némileg enyhült a borúlátó német fogyasztói hangulat

Mérsékelten javult a februárra vonatkozó fogyasztói hangulat Németországban a nürnbergi GfK piackutató intézet kedden ismertetett felmérése szerint.

A GfK fogyasztói hangulatindexe mínusz 33,9 pontra javult a januári mínusz 37,6 pontról, ami azt jelenti, hogy már a negyedik egymást követő hónapban egyhűlt a fogyasztók borúlátása. Elemzők erőteljesebben javuló adatra, mínusz 33 pontra számítottak. A csökkenő energiaárak, mint például a benzin és a fűtőolaj, tették lehetővé, hogy kevésbé legyen borús a fogyasztói hangulat – mondta Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője, aki szerint ennek ellenére, az idei év továbbra is nehéz lesz a német gazdaság számára.

Az almutatók közül a jövedelmi várakozások indexe mínusz 43,4 pontról mínusz 32,2 pontra a erősödött, a gazdasági feltételeké pedig mínusz 10,3 pontról mínusz 0,6 pontra emelkedett, miközben a vásárlási hajlandóságot jelző mutató romlott, mínusz 16,3 pontról mínusz 18,7 pontra süllyedt. Az átfogó index tavaly októberben rekordmélyen, mínusz 42,8 ponton állt. A GfK havi rendszerességgel állítja össze a fogyasztói hangulatindexét Németországra vonatkozóan mintegy kétezer fogyasztó megkérdezésével.