Roland Berger: A töltőhálózatok hajtják az elektromos autók piacát
2030-ra minden második eladott autó elektromos jármű lesz.
2030-ra minden második eladott autó elektromos jármű lesz.
Az idei első félévben egy elektromos autó volt a legnépszerűbb típus Európában, Kínában pedig éves összevetésben 44 százalékkal nőtt a kereslet a tisztán elektromos és hibrid járművek iránt.
Magyarországon már csaknem 80 000 zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a környezetkímélő járművek felülreprezentáltak – közölte a Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob) pénteken, az autómentes napon az MTI-vel.
Augusztusban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban, immár sorban a tizenharmadik hónapban. Az akkumulátoros elektromos autók részaránya pedig az első alkalommal haladta meg a húsz százalékot az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdai közleménye alapján.
Az Európai Unióban a Waberer’s Csoport próbálhatta ki először a kínai BYD autógyártó 19 tonnás elektromos teherautóját. A Cégcsoport leányvállalata, a WSZL több mint két hétig használta a járművet a magyar főváros útjain.
Nagy-Britanniában 24,4 százalékkal, 85 ezer 657-re nőtt az új autók eladása augusztusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a 13. egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján kedden közzétett adatokból.
Horvátországban 31,7 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első nyolc hónapban.
A Gartner amerikai technológiai piackutató cég előrejelzése szerint az elektromos személyautók (villanymotoros és plug-in hibrid) szállításai idén mintegy harmadával nőnek tavalyhoz képest és megközelítik a 15 milliót.
A lassú gazdasági növekedés ellenére Kínában nőtt az újautó-eladás augusztusban részben az árcsökkentések, illetve az elektromos autók vásárlása esetében adott adókedvezmények hatására.
Közlekedési családi napot szervez a hétvégén a Magyar Autóklub és a Jövő Mobilitása Szövetség, a pénteki szakmai konferenciát követően a szombati családi napon a résztvevő 14-18 év közötti fiatalok megismerhetik a különböző közlekedési eszközök és módok előnyeit, valamint a közlekedési kultúra és a szabályok alapjait.